Chiambaretto P., Gurau C. et Le Roy F. (2014), « Avantages et risques des alliances entre marques concurrentes: une étude des accords de coopetitive branding », Association Française de Marketing, May 14-16, Montpellier, France.

Chiambaretto P., Gurau C. et Le Roy F. (2014), « Benefits and risks of brand alliances between competitors: Proposing a typology of coopetitive branding », 6th Workshop on Coopetition Strategy, Umea, Suède.

Fernandez A.-S. et Le Roy F. (2014), « The role of the third-party in coopetition: promoting cooperation or competition? », 6th Workshop on Coopetition Strategy, Umea, Sweden

Robert M., Da Fonseca M. et Le Roy F (2014), « Eco-innovation. Quelle stratégie de coopération pour les grandes entreprises et les PME ? », 23ème conférence de l’AIMS, , 26-28 mai, Rennes.

Hamouti R. et Le Roy F. (2014), « Types of coopetition strategies and market performance of product innovation: an empirical study in the video game industry », 6th Workshop on Coopetition Strategy, Umea, Sweden

Le Roy F. et Sanou H. F. (2014), « L’impact du comportement coopératif sur le comportement concurrentiel: une étude de l’industrie de la téléphonie mobile en Asie-Pacifique  », 23ème Conférence de l’AIMS, Rennes.

Le Roy F., Sanou F.H. et Gnyawali D. (2014), « Coopetitive networks, competitive behaviour and performance », Euram 14th Conference, Valencia, Spain.

Mira B., Le Roy F. et Robert M. (2014), « Coopetition: a new or old strategy? », 6th Workshop on Coopetition Strategy, 6th Workshop on Coopetition Strategy, Umea (Sweden), May 22-23